Brokoli Faydaları ve Kullanımı
15 Mayıs 2024

Brokoli Faydaları ve Kullanımı

Brokoli Faydaları, Brokoli belki en popüler sebzeler arasında yer almaz fakat en faydalı sebzeler listesinde ilk 3. Sırada olduğu kesindir. Bugüne dek brokolinin faydaları üzerine yapılan 300'den fazla çalışmada elde edilen 3 ortak sonuç vardır. Brokoli hücre yapısını koruyarak vücudu kanser gibi hücre yapısını değiştirir ve ilerleyen hastalıklara karşı koruma sağlamakta, kronik iltihaplanmayı önlemekte, serbest radikallerle mücadele oluşturarak vücudun çeşitli hastalıklara karşı direncini arttırır. Tabi ki brokolinin faydaları bunlarla sınırlı değildir. Örneğin 1 adet brokoli yaklaşık olarak 30 gram tüketilmesiyle günlük C vitamini ihtiyacının neredeyse yarısını karşılar.

Brokoli Faydaları Nelerdir?
  • Kansere Karşı Brokoli: Kansere karşı vücudu koruyan fitokimyasal bileşik maddeler içeren brokoli aynı zamanda detoks enzimlerini arttırır ve vücudun toksinlerden temizlenmesine yardımcı olur. Brokoli, özellikle bayanlarda meme kanseri riskini düşürmek için bir diğer avantajı da östrojen seviyesini dengede tutmasıdır. Turpgiller familyasından olan diğer sebzeler gibi brokolinin de kimyasal yapısı oldukça karmaşık olmaktadır ve hangi bileşenlerin kansere karşı koruma sağladığını tam olarak belirlemek oldukça zor olmaktadır. Fakat bu hususta yapılan çalışmalar brokolinin diğer sebzelerle beraber düzenli olarak kullanımında vücutta kanser hücresi oluşumunu engellediğini ortaya koyar.
  • Sindirim Sistemi İçin Brokoli: Brokoli içerdiğinden dolayı yüksek miktarda besin lifiyle sindirime yardımcı olmaktadır. 100 gram brokoli, uzmanların sağlıklı bir sindirim sistemi için önerilen günlük besin lifi miktarının %10'unu karşılamaktadır. Bundan dolayı düzenli olarak brokoli tüketimi kabızlık ihtimalini önemli oranda azaltır. Brokoli sindirim için etkisi özellikle mide için bir diğer faydası vücut tarafından mide zarını korur ve kullanılan izotiosiyanit üretimine destek olur. Güçlenen mide zarı, ülser gibi mide çeperinde meydana gelen hastalıklara karşı daha dayanıklı hale gelmiştir.
  • Kalp ve Damar Sağlığı İçin Brokoli: Brokoli kalp ve damar sağlığına önemli derecede katkı sağlar. Brokoli kolesterolü düşüren etkisinden ileri gelmektedir. Kolesterol şikâyetiniz varsa eğer çiğ ya da pişmiş brokoli tüketerek kolesterol seviyesinde denge sağlayabilirsiniz. Tabi ki yüksek kolesterolle mücadele için sadece brokoli tüketmeniz yeterli olacağını söylemek doğru değildir. Özellikle koyu yeşil yapraklı sebzeler tüketmek gerekir ve doymuş yağ ve trans yağ içeren gıdaları beslenmenizden çıkarmanız gerekir. Brokolinin kalp ve damar sağlığı için faydası bir de B kompleks vitaminleri bakımından zengin olmasıdır. B vitaminlerinin sağlıklı damarlar için önemlidir ve B vitamini eksikliğinde kalp krizi riskini en aza indirir, damar tıkanıklığını en aza indirir, felç gibi hastalıkların baş tetikleyicisi olan homosistein seviyesinin arttığını çoğumuz biliriz. Brokoli, homosisteini dengede tutması için önemli vitaminler arasında yer alan B6 ve folat için oldukça iyi bir besin kaynağıdır.
  • Brokoli Detoks: Brokoli fiber, C vitamini ve kalsiyum yönünden zengindir ve toksinlerin vücuttan atılmasını hızlandırıcı etki sağlar. Yüksek miktarda besin lifi barındıran brokoli bağırsaklarda biriken yemek artıklarının temizlenmesine yardımcı olurken diğer bileşenleri sayesinde karaciğer enzimlerini dengeleyerek karaciğer detoksu sağlamaktadır.
  • Brokoli Antioksidan Etkisi: Brokoli antioksidan içeriğinden dolayı vücudumuzda bulunan ve sayıları arttığında çoğu rahatsızlığın gelişimine hızlandırıcı etki sağlar ve serbest radikalleri nötralize ederek koruma sağlamaktadır. Bu koruma, ciltte görülen yaşlanma belirtilerinin gecikmesinde kansere yakalanma riskini düşürür.
  • Brokoli D Vitamini: Özellikle güneşin yüzünü az gösterdiği bir yerde yaşayanlar için D vitamini eksikliği büyük bir sorun olmaktadır. Çünkü D vitamini için en iyi kaynak güneş olarak bilinir. D vitamininin depolanmasında önemli etkisi olan A ve K vitaminleri brokoli içerisinde bol miktarda bulunur ve düzenli olarak brokoli tüketmek, takviye şeklinde alınan D vitamininin vücut tarafından depolanmasına yardımcı olmaktadır.

Brokoli Faydaları Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Brokolinin Zararları Nelerdir?

Brokolinin Zararları Nelerdir?

Popüler İçerikler

Brokoli Protein

Brokoli Protein

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Tavuklu Brokoli Tarifi ve Malzemeleri

Tavuklu Brokoli Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Suyunun Faydaları ve Kullanımı

Brokoli Suyunun Faydaları ve Kullanımı

Fırında Brokoli Tarifi ve Malzemeleri

Fırında Brokoli Tarifi ve Malzemeleri

Zeytinyağlı Brokoli Tarifi ve Malzemeleri

Zeytinyağlı Brokoli Tarifi ve Malzemeleri

Yoğurtlu Brokoli Salatası Tarifi ve Malzemeleri

Yoğurtlu Brokoli Salatası Tarifi ve Malzemeleri

Haşlanmış Brokoli Kaç Kalori?

Haşlanmış Brokoli Kaç Kalori?

Brokoli Maskesi Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Maskesi Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Turşusu Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Turşusu Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Diyeti

Brokoli Diyeti

Brokoli Sosu Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Sosu Tarifi ve Malzemeleri

İbrahim Saraçoğlu Brokoli Kürü Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

İbrahim Saraçoğlu Brokoli Kürü Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Bebeklere Brokoli Çorbası Tarifi ve Malzemeleri

Bebeklere Brokoli Çorbası Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Graten Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Graten Tarifi ve Malzemeleri

Brokoli Faydaları ve Kullanımı

Brokoli Faydaları ve Kullanımı